Fout
  • Fout bij laden feed data.
  • Fout bij laden feed data.
  • Fout bij laden feed data.
  • Fout bij laden feed data.
De website onderhouden en beheren

De aandacht blijven trekken, door er verzorgd uit te zien ...
Zoals gezegd, voor de meeste mensen is een website bedoelt om anderen te informeren. De aanwezigheid van die informatie is dus belangrijk, maar het is misschien wel belangrijker dat de aanwezige informatie wordt onderhouden. Een bezoeker die op een website gedateerde informatie tegenkomt of een terugkerende bezoeker die geen nieuwe informatie tegenkomt zal zijn interesse snel verliezen. Het internet is immers een "levend organisme" waarvan een website deel van uit maakt. Het is daarom verstandig om de informatie aanwezig op een website zo nu en dan bij te werken. Met andere woorden up to date te houden.

Mogelijkheden
Wanneer u niet de tijd, voorziening en/of kennis heeft om uw website actueel te houden of aan te passen, kan Salon Futura dit verzorgen.
Afhankelijk van de wensen kan gekozen worden voor:

  1. Onderhoud door Salon Futura (tegen uurtarief)
  2. Onderhoud (aanpassen content) via een CMS
  3. Wijzigen van functionaliteit en/of grafisch ontwerp


1. Onderhoud door Salon Futura
Moet er maar af en toe weinig (tekst, plaatjes) verandert worden op de website, dan is dit veelal de gebruikelijkste en goedkoopste manier om uw website te onderhouden.
Wijzigingen worden snel doorgevoerd waarbij we de vormgeving van de site in het oog houden. Dit kan op basis van uurtarief of via een onderhoudscontract, volgens deze werkwijze.

 


2. Via een  content management systeem (CMS)
Een content management systeem (CMS) is daarbij onmisbaar. Zo’n systeem stelt de gebruiker(s) van de website in staat om informatie (content: bv. tekst, plaatjes, foto's en video's) zelf op een eenvoudige manier en op ieder moment van de dag te beheren. Bijkomend voordeel is dat niet elke keer de websitebouwer ingeschakeld behoeft te worden wanneer er maar een kleine verandering nodig is.
"Salon Futura maakt de website en u beheert deze!"

De Presentatie van een CMS
De visuele presentatie van een CMS, aan de voorzijde ligt vastgelegd in zogenaamde Themes, Templates of Sjablonen. Deze zorgen ervoor dat de dynamische data binnen een, van te voren bepaalde, lay-out aan de bezoeker worden gepresenteerd.

Gebruikers binnen een CMS
Voor het beheren van een website, doormiddel van content management systeem zijn er verschillende mogelijkheden en rechten die je kan toekennen aan de gebruiker. Er zijn grofweg twee verschillende gebruikersgroepen te onderscheiden:

  • Groep 1: Beheerder
    De beheerder, meestal de websitebouwer is verantwoordelijk voor continuïteit, de structuur en het bewaken van de huisstijl
  • Groep 2: Publisher(s)
    De Publisher is verantwoordelijk voor het onderhouden van de content (teksten en afbeeldingen) en het actualiseren van de content

Enkele tips om de website zelf beheren
'Alles' kan, maar verlies hierbij het doel van de website niet uit het oog.

  • Wees spaarzaam met tekst; houd het leesbaar
  • Kies afbeeldingen die iets bijdragen
  • Houd het menu overzichtelijk; niet te veel niveau's
  • Zorg dat de indeling logisch blijft; maak er geen zoekplaatje van

 


3. Wijzigen van functionaliteit en/of grafisch ontwerp
Voldoet de website niet meer aan de verwachtingen qua functionaliteit (bijv. de navigatie) en/of de vormgeving dan kan besloten worden om de website te wijzigen. 
Voldoet de website in het geheel niet meer aan de verwachtingen dan is een nieuwe website een mogelijke optie.
In beide gevallen wordt een nieuwe offerte opgemaakt.

 

 

 

 

 

 

 

 
Dutch-NetherlandsEnglish (United Kingdom)